Často se nás ptáte, jak vlastně vypadají „námluvy“ mezi klientem (ať už jde o SVJ, či developera) a profesionálním správcem nemovitostí. Představme si proto celý proces do detailu.
Prvotní kontakt obvykle probíhá elektronickou formou, ať už telefonicky, e-mailem či skrze kontaktní formulář na našich webových stránkách. Vzhledem k tomu, že PPM pracuje mimo jiné pro renomované developery jako FINEP, Penta Real Estate, Sekyra Group či Star Group, , přicházejí budoucí klienti často na základě pozitivní reference na již uskutečněnou spolupráci. My se však samozřejmě chceme co nejdříve setkat také osobně a poznat detailně vás i vaše potřeby.
Seznámení s vámi i vaším domem
Na úvodní schůzku přichází vedení společnosti Prague Property Management s rámcovou nabídkou služeb, která se posléze přizpůsobuje zcela individuálně na míru konkrétního klienta. Bere v úvahu veškeré atypické prvky spravovaných budov i požadavky obyvatel, zastoupených buď developerem, stávajícím správcem nemovitosti, nebo vedením společenství vlastníků. Naše nabídka služeb přitom zdaleka není určena jen pro novostavby. Velkou přidanou hodnotu umíme poskytnout i tam, kde již SVJ dlouhá léta působí, ale subjektivně nebo objektivně nefunguje úplně ideálně.
Jednou z prvních věcí, kterou zástupci PPM v rámci jednání musí provést, je pečlivá prohlídka dané nemovitosti. Zakladatel společnosti PPM Jan Kuchař vysvětluje, že právě společná prohlídka je klíčová pro sladění očekávání objednavatele a budoucího správce. „Naučili jsme se, že v případě, že objevíme nějaké nedostatky, například zanedbanou údržbu či revize, je vždy lepší klientovi říci pravdu, i když ji někdy třeba nechce slyšet. Tedy, že dát věci do pořádku‘ nebude trvat v jejich domě měsíc, ale třeba čtvrt nebo půl roku,“ popisuje.
Po dokončení úvodních prací a najetí do běžného provozního režimu panuje obvykle ze strany klienta naprostá spokojenost s realizovanými službami i stavem věcí v jejich domě. Obrovskou výhodou je možnost vše řešit prostřednictvím specializovaného elektronického asistenta EDA a mít tak údržbu a servis vždy vzdálený jen pár kliků na telefonu nebo počítači. I to je velkou odlišností PPM vůči zaběhnutému standardu v mnoha domech či u konkurence. Stávající SVJ totiž často ke komunikaci s obyvateli používají zastaralé metody jako lístečky na nástěnkách. Konkurenční firmy spravující nemovitosti obvykle využívají softwarové balíčky, které nejsou určeny primárně k tomuto účelu. Elektronický asistent EDA od PPM byl vyvinut přímo na míru specifickému českému prostředí a s přihlédnutím k lokální legislativě.
Správné otázky i správné odpovědi
Důležité je to, že zkušený správce ví, na jaké otázky se má objednavatele ptát, a jaké věci je třeba pečlivě při převzetí domu do správy zkontrolovat. „Často jde o to, že laik neví, co mu může hrozit. Stačí, aby propadla revize u některé z komponent požární ochrany, a v případě požáru může pojišťovna výrazně krátit plnění, ač to třeba na samotné hašení mělo zanedbatelný vliv,“ popisuje Kuchař, že je vždy lepší svěřit kontrolu termínů zodpovědnému subjektu a svědomitému správci.
Běžného uživatele domu bude ze všeho nejvíce zajímat to, aby bezproblémově fungovaly veškeré dveře v domě, svítila světla ve společných prostorách či jezdil výtah. Avšak na pozadí toho probíhají další desítky aktivit spíše neviditelného charakteru. „Dnešní domy jsou čím dál komplexnější a nabité technologiemi. Ať už jsou to elektronické protipožární systémy, záložní zdroje UPS, kamerové systémy, kalorimetry, moderní vodoměry či součásti chytrých domácností. A o to všechno se někdo musí starat,“ připomíná Kuchař.
Pokud máte o služby profesionální správy budov od PPM zájem, kontaktujte nás prostřednictvím telefonických či elektronických kanálů a domluvte si úvodní schůzku také vy.
Luxusní viladům se nachází ve vilové čtvrti Prahy 6 - Bubeneč, Jeho autorem je úspěšný mladý architek Martin Sladký, který za tuto stavbu obdržel několik ocenění.
Jedná se o OC v areálu nové výstavby bytových domů na Praze 8 - Nové Chabry